Anantara Hotels, Resorts & Spas verwelkomt het iconische Grand Hotel Krasnapolsky in hotelportfolio - NH Hotel Group Northern Europe (bericht)

2022-05-14 04:23:17 By : Mr. Jerry lv

Amsterdam, 20 mei 2021 - Anantara Hotels, Resorts & Spas kondigt trots haar eerste hotel in Nederland aan. Anantara Grand Hotel Krasnapolsky Amsterdam, een historisch icoon in het hart van de stad met meer dan 155 jaar geschiedenis, voegt zich komende herfst bij het luxe hotelmerk. Momenteel opereert Grand Hotel Krasnapolsky onder het merk NH Collection. Anantara Grand Hotel Krasnapolsky beschikt over 402 kamers en suites, een Spa & Wellness en moderne parkeerfaciliteiten. Het hotel biedt een nieuwe eigentijdse stijl met de kenmerkende verfijning van het luxe hotelmerk Anantara.

In aanloop naar de rebranding, is de verbouwing momenteel in volle gang. Het hotel beschikt deze herfst over volledig nieuwe faciliteiten: een Spa & Wellness, fitnessruimte, dakterras en vernieuwde kamers in de Sint Jan vleugel. Ook kunnen gasten gebruikmaken van modern parkeercomfort. Andere delen van het hotel krijgen een upgrade. Met deze ontwikkeling positioneert één van de oudste en bekendste hotels van Nederland zich opnieuw in de markt. Anantara is een luxe hospitality merk voor moderne reizigers die hen in contact brengt met authentieke plaatsen, mensen en verhalen. Het huidige portfolio beschikt over accommodaties op de meest fascinerende bestemmingen ter wereld. De onderscheidende, zorgvuldig ontworpen luxe hotels en resorts bieden de mogelijkheid naar unieke bestemmingen af te reizen en persoonlijke reiservaringen te creëren die het hart raken.

Dillip Rajakarier, Group CEO Minor International, moederbedrijf van Anantara: “We zijn verheugd om de uitbreiding van ons luxe merk in Europa voort te kunnen zetten met de toevoeging van Anantara Grand Hotel Krasnapolsky Amsterdam. Het historische hotel zal een fantastische aanvulling zijn op het portfolio van Anantara. Het betreft een spannende mijlpaal voor het merk met een eerste Anantara in Noord-Europa."

Sinds 2013 houdt AXA IM Alts toezicht op een investeringsprogramma om de gastbeleving van het hotel te verbeteren en het potentieel van dit historische monument optimaal te benutten. Deze volgende fase van investering en renovatie, evenals de rebranding naar Anantara, zal het hotel naar verwachting naar een hoger niveau tillen op het gebied van luxe, voorzieningen en service.

Anantara Grand Hotel Krasnapolsky is een ontmoetingsplaats voor zowel zakenreizigers als leisure gasten die Amsterdam willen beleven. Eigentijdse luxe en historisch erfgoed maken het hotel de ideale uitvalsbasis om de Nederlandse geschiedenis en cultuur te ontdekken. Het museumkwartier en winkelgebied zijn naastgelegen, net als het Centraal Station. Anantara Grand Hotel Krasnapolsky heeft uitgebreide faciliteiten voor kleinschalige tot grote vergaderingen, evenementen en conferenties met een capaciteit variërend van 10 tot 1500 gasten. Klassieke tonen en kunst in het décor van het hotel zorgen voor verfijning en een gevoel van rust. Materialen worden harmonieus gecombineerd met een innovatief ontwerp en geven de gast een gevoel van ultiem comfort. Uniek zijn de kamers met uitzicht op de Dam en de 19e- eeuwse met glas overdekte Wintertuin. Als een van de kenmerken van Anantara zal de nieuwe Anantara Spa dezelfde essentie reflecteren: warmte en buitengewone gastvrijheid. Geïnspireerd op de duinen aan de kust, is de binnenruimte ontworpen uit natuurlijk hout en steen. De Spa & Wellness zal beschikken over drie gespecialiseerde behandelkamers, een sauna, infrarood sauna en een hamam. De nieuwe fitnessruimte is uitgerust met de nieuwste technologie en een roterende klimmuur.

Anantara Grand Hotel Krasnapolsky lanceert een scala aan experiences: lokale ervaringen om onvergetelijke herinneringen te creëren en mee naar huis te nemen. Beleef een culinair spektakel in de Royal Suite of hef het glas op het exclusieve dakterras met uitzicht over het oude stadscentrum. Ook vele ervaringen buiten het hotel behoren tot het aanbod en worden later dit jaar bekendgemaakt. Het met een Michelin ster bekroonde fine-dining restaurant The White Room*, onder signatuur van voormalig 3* Michelin chef Jacob Jan Boerma, is gevestigd in een van de monumentale zalen van het hotel en dateert uit 1885. Grand Café Krasnapolsky en The Champagne Room bieden, naast een uniek uitzicht over de Dam, klassieke gerechten met een moderne twist en een uitgebreide selectie champagnes per glas. Bar The Tailor is een bekroond eerbetoon aan het oude ambacht van de oprichter van Grand Hotel Krasnapolsky en serveert op maat gemaakte cocktails.

Anantara Hotels, Resorts & Spas zal haar strategische groei in Europa later dit jaar ook voortzetten met de rebranding van twee gerenommeerde hotels in Italië en Hongarije. Anantara Palazzo Naiadi Rome en Anantara New York Palace Budapest zullen in het vierde kwartaal van 2021 toetreden tot het luxemerk, naast Anantara Grand Hotel Krasnapolsky. Het bestaande Europese portfolio omvat Anantara Vilamoura Algarve Resort aan de zuidkust van Portugal en Anantara Villa Padierna Palace in Marbella te Spanje. Voor meer informatie over Anantara Grand Hotel Krasnapolsky Amsterdam, ga naar: https://www.anantara.com/en/grand-hotel-krasnapolsky-amsterdam

NH Hotel Group is a consolidated trusted operator and one of the leading urban hotel companies in Europe´s business segment with a wide presence in America. Forty years of experience position it as a reference in excellent service and customer care.

The Company operates over 350 hotels with almost 55,000 rooms in 28 countries, hosting more than 16 million guests a year across Europe, America and Africa in top destinations such as Berlin, Madrid, Amsterdam, Buenos Aires, Rome, Mexico City, Bogota, Barcelona, and New York.

NH Hotel Group’s hotel portfolio is structured under three brands, each with its own value proposition: NH Collection, premium upper-upscale hotels with iconic buildings located in the major capitals; NH Hotels, trustworthy upscale urban hotels offering the best value for money at the best locations; and nhow, unconventional and cosmopolitan design hotels with unique personalities inspired by the city vibe.

NH Hotel Group is a company deeply committed to corporate and social responsibility, actively promoting a responsible tourism model in all the communities where it is present through what it does best and loves most: host and serve, always with a smile. Responding to what the Company’s stakeholders expect from it is of key importance for NH Hotel Group. Its innovative business approach sets it as a benchmark in the hospitality industry and allows it to offer services of the highest quality, designed to exceed customers’ expectations, while providing sustainable solutions to the challenges of today and the future.

NH Hotel Group is listed in the Madrid Stock Exchange.

For more information, visit www.nh-hotels.com and www.nh-collection.com.

NH Hotel Group is beursgenoteerd in Spanje met bijna 350 hotels in 28 landen in Europa, Afrika en Noord- en Zuid-Amerika. Onder de NH Hotel Group vallen de 3- en 4-sterren urban NH Hotels, de NH Collection flagship hotels, en de nhow designhotels. Wereldwijd staan meer dan 20.000 medewerkers dag en nacht klaar om de beste service tegen de beste prijs te leveren voor de jaarlijks ruim 16 miljoen gasten. De hotels van NH Hotel Group zijn bekroond met de Zoover Award voor Beste Hotelketen in 2014, 2015 en 2016. Kijk voor meer informatie on www.nh-hotels.com en www.nh-collection.com.

Über die NH Hotel Group

Die NH Hotel Group (https://www.nh-hotels.de/corporate/de ) ist ein multinationales Unternehmen und zählt mit rund 350 Hotels und 55.000 Zimmern zu den weltweit führenden Hotelgruppen im urbanen Raum. Hotels der NH Hotel Group gibt es in 28 Ländern in Europa, Amerika und Afrika und– und das in den Top-Destinationen wie Amsterdam, Barcelona, Berlin, Bogota, Brüssel, Buenos Aires, Düsseldorf, Frankfurt, London, Madrid, Mexico City, Mailand, München, New York, Rom und Wien.

Weitere Informationen finden Sie unter https://www.nh-collection.com/de und https://www.nh-hotels.de/

NH Hotel Group Northern Europe

NH Hotel Group Business Unit Northern Europe PR, Media Promotions & Communications communication.ne@nh-hotels.com NH Hoteles Deutschland GmbH Lorenzweg 5 12099 Berlin-Tempelhof PO Box 1322 2130 EK Hoofddorp The Netherlands Visitors: Kruisweg 577 2132 NA Hoofddorp The Netherlands